Nuffnang Ads

Tuesday 20 September 2011

Basic H : No Tricks!

Jom kta tengok Kak N punya experimen
Saya tertarik apabila membaca blog along dan ceritanya mengenai mari mencuci, basic H. So sebenarnya ada gelaran untuk basic H ni bagi yang dah lama mengenalinya, basic H di gelar 1001 uses liquid. Saya nak tambah sedikit, kegunaan lainnya ialah meringankan kesakitan especially kesan melecur, mencuci kudis or gatal-gatal pada badan, dan kesan yang paling menakjubkan adalah pada sayur yang layu. Ini adalah sayur layu yang saya keluarkan dari peti ais petang tadi.Saya titiskan beberapa titis basic H ke dalam mangkuk dan dicampurkan dengan separuh mangkuk air paip serta dibiarkan selama 15-20 minit
Selepas itu, hasilnya sayur mula segar ......
Kelihatan kotoran hasil dari semburan pestisid ke atas sayur-sayuran
Kotoran ini yang tersembunyi dari mata kasar kita dan sukar untuk ditemui sekiranya sayur dicuci dengan air paip sahaja.

Sesungguhnya saya sangat-sangat menggalakan setiap orang memilikinya...

2 comments:

DiLLaiLa said...

wuiyo k.yam..jd kembg balik tu sayur tu..cemane die buat ek?

M@Ri@M said...

dkt sayur2 atau buah2 kn ada bhn2 kimia yg dia sembur tu kn...so larutan ni buang menda tu semua la.akak pn dlm proses nk try gk wt demo ni.hehe. tp xde plak sayur2 yg cm dh layu ni.hehe

Nuffnang Ads

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...