Nuffnang Ads

Wednesday 7 September 2011

Apa Yg Menyebabkan Sy Join Shaklee??

Awal pregnant yg ke-2, saya rasa bdn cepat sgt letih walaupun di awal kehamilan.
Masa tu dh terfikir nak cari suppliment tambahan since umur pn dh berada dipenghujung 20-an.hehehhe
Tak lama lepas tu...Doctor detect pasal Cyst pulak. My bestfren Farah, rekemen soh tanya pada member dia Rin pasal suppliment Shaklee yang boleh membantu mengecutkn cyst.
Tapi masa tu memang la x menyempat2 nk survey sbb Doc dkt putrajaya & KPJ ckp cyst terlalu besar (5cm x 7cm) so tetap kena buang. x boleh tunggu lama sgt. takut dia membesar bersama-sama baby.
Masa tu pulak, ditakdirkn baby yg dikandungkan cuma sempat membesar seketika (12wks) dlm rahim ku :-(
Betul la kata org, setiap berlaku ada hikmahnya. kalo x sebab pregnant ako pasti x tahu pasal cyst yg membesar kerana langsung tidak ada sebarang tanda & sakit.

3 minggu hospitalization leave, masa tu ako terfikir utk mencari suppliment yg sesuai.
terus email-email Rin (bestfren farah) and survey2 suppliment yg nk dimakan & sesuai ketika mengerjakn umrah. Hasilnya....Set Optimum Health (set A) jadi pilihan kami 3 beradik :-) (ako la yg tukang promote)
Dengan mengamalkn pemakanan vitamin ni, alhamdulillah badan terasa segar sepanjang mengerjakan umrah . Kami  3 beranak sihat tanpa batuk, selsema & demam termasuk la anakku yg bru berumo 2thn stgh.  Set A ni jugak membantu ako ketika menjalani ibadah puasa di Mekah & di Malaysia.
Sekembali ke Malaysia, setiap hari ako bangun pagi seawal pukul 4.30. Memasak utk sahur, solat, mengaji & bersiap utk ke pejabat. Sekembali dari kerja, rush amik Aqil, memasak utk berbuka, melayan anak bujang sorg tu, berterawih dan hanya mampu merehatkn diri seawal jam 12mlm.
memang terasa sgt-sgt letih. Alhamdulillah vitamin shaklee membantu utk badan kembali segar & bertenaga sepanjang hari.

Set A mengandungi Vitamin C, Multivitamin (Vita-Lea) & B-Compleks

Ako juga mencuba Performance Drink. Sgt sesuai ketika cuaca panas terik macam kt Mekah tu.
Siap share dgn semua ahli keluarga. Sedap rasanya dibancur dgn air Zam Zam.
Dgn keadaan terik 54degrees kami menjalani ibadah puasa. Alhamdulillah berkat doa & PD, semuanya tidak terasa langsung dihidrat. Alhamdulillah


Dalam pada masa yg sama, ako survey gak pasal Weight Loss nye suppliment :-)
Teruja membaca entry psl Lecithin yg Rin post dlm blog dia, macamana Lecithin berfungi utk memecahkan lemak..hehe. terus order Lecithin & Cinch utk try.
Alamdulillah, ako loss weight 2kg dlm ms 1wk. and another 2kg lg the next week.
Cuma masa wt umrah x konsistant mkn. Sekarang ni lepas raya...continue blk makan. mudahan2 berjaya la.heeehehe



Sedikit info pasal Vitamin Shaklee

Vitamin B Complex
Vitamin B complex adalah vitamin yang paling utama dalam mengatasi kelesuan dan tekanan. Vitamin B Complex yang lengkap mengandungi 11 jenis vitamin B yang memberi sokongan kepada badan, dari segi kesihatan fizikal dan juga mental. Vitamin B complex mempunyai elemen yang meningkatkan metabolisma, tenaga dan kesihatan otak.
Vitamin C
Menguatkan imuniti tubuh dan menghalang jangkitan. Ia menghindarkan tubuh daripada kelesuan yang diakibatkan oleh tindakan virus dan bakteria terhadap sel tubuh.

Vita-Lea
Makanan tambahan yang seimbang dan paling komprehensif di dalam sains Shaklee yang mampu dimiliki. Vita-Lea diformulasikan khusus dengan 28 vitamin dan mineral penting yang diperlukan oleh orang dewasa. Mengandungi lebih nutrien, tenaga dan perlindunganPakar kesihatan mencadangkan semua orang dewasa mengambil makanan tambahan harian bagi menyokong kesihatan secara menyeluruh. Walau bagaimanapun, pengambilan makanan tambahan biasa menyebabkan tubuh mendapat nutrisi yang tidak seimbang. Vita-Lea adalah formulasi premium yang disokong oleh tujuh kajian klinikal serta turut menggabungkan ramuan-ramuan terbaik dan kualiti yang luar biasa.

Lecithin
Asasnya, lecithin berfungsi sebagai 'pemecah lemak' (fat emulsifier). Lecithin didapati daripada tisu haiwan dan tumbuh-tumbuhan seperti jagung, telur dan kacang soya.
Kegunaan lecithin,
 Bekerja atau bersukan menyebabkan kekurangan nutrisi penting dalam tubuh. Shaklee Performance merupakan pilihan paling ideal yang berupaya menghidrat lebih cepat berbanding air dan membekalkan tenaga untuk kegiatan harian anda.


  • Untuk proses metabolisma, kolesterol, triglycerides dan lemak darah (blood lipids). 


  • Memecah serta mencairkan lemak terutama kolestrol.


  • Menurunkan total serum cholesterol dan meningkatkan kolesterol baik (HDL).


  • Membantu kawal paras triglycerides.


  • Membantu memecahkan lemak badan dan mengurangkan lemak yang tersendat di pembuluhan-pembuluhan darah.


  • Mengurangkan kesan buruk yang wujud dari masalah kolesterol




  • Performance Drink
    ·  OptiCarb pilihan eksklusif untuk tenaga yang berpanjangan
    · Membekalkan bendalir dan elektrolit yang penting untuk membantu mencegah penyahidratan*
    · Terbukti secara klinikal dalam memelihara paras gula dalam darah yang penting bagi tenaga, otot dan paras bendalir yang perlu bagi penghidratan yang wajar


    No comments:

    Nuffnang Ads

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...